Beweegprogramma’s

Vooral bij zittende beroepen is het risico op allerlei gezondheidsklachten groot (rug- en nekklachten, diabetes, hartklachten etc.). We zitten gemiddeld meer dan 9 uur per dag. Dat is meer dan dat we slapen.

Recente onderzoeken tonen aan dat inactiviteit als doodsoorzaak bijna net zo erg is als roken en obesitas [*]

Om medewerkers gezond te laten bewegen biedt Een Goed Leven, in samenwerking met verschillende partners, beweegprogramma’s op elk niveau aan; Van in beweging komen middels een stappenteller, tot Hardlopen-voor-Beginners en Bootcamp-clinics. Maar ook makkelijk uitvoerbare programma’s om medewerkers gedurende de dag meer te laten bewegen. Bijvoorbeeld:

  1. Remi-regel: Iedereen haalt voor zichzelf koffie. Op deze manier vaker en meer  het zitten onderbreken
  2. VitaBreak: Vijf hele simpele oefeningen om zit-gerelateerde klachten te voorkomen
  3. Free Fruit: Op vertoon van toegangspas/visitekaartje gratis fruit voor lunchwandelaars langs een wandelroute bij uw bedrijf
  4. Actieve werkplekken inrichten: fiets-, loop- en staan-bureau’s 
  5. Traploopwedstrijd: jaarlijkse competitie tussen collega’s door het gebouw
  6. This way: Ludieke bewegwijzering  en aankleding naar en in het  trappenhuis. Om het aantrekkelijker te maken om te trap te nemen (kunst, mooie teksten en muziek in trappenhuis)
  7. Papier hier: Geen afvalbakken meer op alle afzonderlijke kantoren, maar op een centrale plek in de gang.
  8. Bilat wandeling: Ondersteunen van wandel-overleg
  9. Ping-pongen: tafeltennistafel (of WE spelcomputer) plaatsen voor een gezonde break met collega’s
  10. Sportief element: Tijdens grote bijeenkomsten, managementdagen, trainingen, cursussen etc ook aandacht voor beweging. Sportief element gebruiken om doel bijeenkomst te versterken

 

[*] Aldus medisch tijdschrift The Lancet (2013)

Contact­gegevens

Millie van der Heijden
tel. 06 308 64 744
info@eengoedleven.nl

Afspraak maken